Permohonan Ke Sekolah Menengah Teknik Dan Kolej Vokasional 2012

48

Permohonan ke  Sekolah Menengah Teknik, Kolej vokasional dan Sekolah Menengah Vokasional Tahun 2012 akan dibuka bermula  pada 5 September 2011 sehingga 19 Disember 2011. Permohonan boleh dibuat melalui Portal Rasmi Kementerian Pelajaran Malaysia.

klik gambar untuk membuat permohonan mulai 5 september 2011

Kepada calon yang ingin memohon sekolah menengah teknik dan vokasional, jangan lupa untuk memohon pada 5 september ni kerana talian aplikasi online hanya dibuka pada tarikh yang dinyatakan. Kolej vokasional dan Smk Teknik memang terbaik dalam membina pelajar yang berkemahiran tinggi dan berdedikasi.

TERDAPAT MASALAH PADA PAUTAN PERMOHONAN KEMASUKAN KE SEKOLAH TEKNIK 2012. JADI SILA IKUTI PETIKAN DIBAWAH DENGAN TELITI BAGAIMANA CARA UNTUK MEMPEROLEHI BORANG PERMOHONAN TERSEBUT.

Untuk mengetahuan calon yang ingin memohon sekolah teknik, anda boleh mendapatkan borang kemasukan dengan datang sendiri ke Sekolah Menengah Teknik yang terdekat.

Borang Permohonan hendaklah diisi lengkap dan dihantar ke sekolah teknik yang berkenaan.

Keputusan Minimum kemasukan Sekolah Menengah Teknik

PMR: Sekurang-kurangnya lulus 3 Matapelajaran termasuk Bahasa Melayu, Inggeris dan Matematik.

Sebarang pertanyaan dan maklumat tambahan boleh diperolehi dengan menghubungi Sekolah Menengah Teknik/Vokasional yang berhampiran atau Bahagian Pendidikan Teknik dan Vokasional di talian 03-8884 5154 / 5031 atau e-mel [email protected]

Rayuan

  • Bagi yang tidak berjaya mendapat tawaran, mereka boleh membuat rayuan.
  • Rayuan boleh dibuat terus kepada Kolej Vokasional, Sekolah Menengah Teknik atau Sekolah Menengah Vokasional yang berkenaan.
  • Keputusan rayuan tertakluk kepada kekosongan tempat yang ada setelah proses pendaftaran pelajar yang menerima tawaran.

48 Comments

  1. salam sejahtera.. boleh saudari/saudara terangkan or ajarkan bagaimana cara hendak membuat rayuan ke sekolah teknik/vokasional? sangat sangat mengharap jasa saudari/saudara. terima kasih.

  2. salam akak tun teja,,
    macam mane ea nx buat rayuan??
    adkah rayuan perlu mengunakn borang atau online?
    dan adkah masih mempunyai kekosongan di smt??
    terima kasih..

  3. hye.. saya kurang pasti la.. saya sudah menyemak kemasukan kat web ni / dan saya nampak kat sana seperti

    sila hubungi sekolah yang telah dipohon
    angka giliran calon: HE00****
    Mykad: 96***************
    Nama: Mohd Qayyum Bin Jaikum

    pilihan sekolah dan kursus

    Pilihan sekolah:
    Pilihan pakej 1:
    pilihan pakej 2:

    adakah itu maksud aku sudah diterimah disekolah tersebut..?

  4. sekiranya saya pergi ke pjabat untuk membuat rayuan boleh ke saya dengan rakan sahaja…. kerana ibu bapa sya tidak dpt mengikuti sya….dan jika saya isi borang inya isi disana atau pn isi dirumh…..
    dan saya pergi sbelum buka skolh….

  5. kalau kita sudah tahu yng pemohonan tidak diluluskn….boleh tak sekiranya kita buat rayuan…….dan rayuan itu adakah akan diterima……..

  6. salam. saya dah isi borang permohonan ini untuk adik saya dan sekarang saya nak kemaskini. tapi tak boleh. adakah saya perlu pergi ke sekolah teknik berdekatan atas alasan untuk mengemas kini borang permohonan ? dan bilakah tempoh untuk mengemaskini borang ? saya dah telefon pihak BPG tapi tiada respon.

  7. sebelum ni saya ada isi borang secara on9 menggunakan result PMR percubaan…sekarang saya nak kemaskini balik borang tu mcm mana yer….portal tu bermasalah jer….

  8. bagaimana saya nak apply untuk pendaftaran baru sekolah teknik atau mana sekolah untuk berasrama penuh, adakah semua permohonan sudah tutup

  9. assalamualaikum ,
    saye dah isi permohonan tu hari tu . guna result percubaan Pmr yang lepas . macam mana nak tahu permohonan tu diterima atau ditolak ye ?

  10. assalamualaikum ,
    saye dah isi permohonan tu . guna result percubaan Pmr yang lepas . macam mana nak tahu permohonan tu diterima atau ditolak ye?

  11. SYAZWANI BTE ROSLAN on

    salam macam mane nk mohon kolej vokosional nieyh?
    and permohonan untuk sesi 2012 dah tutup ker?
    harap maklum..

  12. Mastura Mahamad on

    Slm..sy dah isi permohonan ke sekolah teknik dan vokasional..mcm mana nk tahu keputusan diterima atau tidak…?Dan bila tarikh keputusan akan dikeluarkan?

  13. akak,,sye nak tnyer ape beze antare skolh menengah teknik dgn kolej vokasional & yg mne lebih baik untok masuk klau sye nk ambik bahagian elektrik

  14. akak , saya nak masuk sekolah teknik , tapi no angka giliran cikgu belum bagi , habis tuh macam mana ye ? takut nanti dah penuh permohanan kemasukan sekolah teknik .

Ada Sebarang Pendapat? Jom Komen.

Si prega di attivare i Javascript! / Please turn on Javascript!
Javaskripta ko calu karem! / Bitte schalten Sie Javascript!
S'il vous plaît activer Javascript! / Por favor, active Javascript!
Qing dakai JavaScript / Qing dakai JavaScript