Aidil Zafuan Tinggalkan Rita Rudaini Dan Anak-Anak – Zaquan & Ayu Raudhah

2

PANASSSS – AIDIL ZAFUAN TINGGALKAN RITA RUDAINI DAN ANAK-ANAK DITEMANI ZAQUAN ADHA DAN AYU RAUDHAH AMBIL KESEMUA BARANG TERMASUK MOTORSIKAL TIGGALKAN RUMAH KETIKA RITA BALIK KAMPUNG.

tidak habis-habis dengan gosip sejak minggu lalu apabila sekali lagi zaquan adha mencabar kesabaran rita rudaini dengan mencampuri urusan rumahtangga rita dan aidil apabila menghantar aidil zafuan mengambil kesemua barang termasuk motorsikal meninggalkan rita dan anak-anak.

kejadian lebih seminggu lalu apabila zaquan adha dan rita rudaini berbalah di twitter dan rita telah membuka cerita zaquan adha pernah membuntingkan dan meminta gadis M menggugurkan kandungan selepas terlanjur memboyotkan anak dara orang.akibat dari pendedahan rita itu, zaquan menjadi berang dan telah mengheret hal itu sehingga meminta aidil untuk tinggalkan rumah.

zaquan adha juga dilihat datang ke kediaman rita bersama isteri ayu raudhah untuk membantu aidil zafuan keluar rumah dan berpindah.berikut kenyataan dan rasa kesal rita rudaini akibat tindakan tidak wajay zaquan adha dan ayu raudhah.

Saya tidak faham kenapa mereka tidak sudah-sudah mahu mencari pasal dengan saya. Rumah tangga kami sudah aman dan bahagia selama lapan bulan sejak saya memberi peluang kepada Aidil selepas apa yang berlaku dulu. Tapi, belum sempat menarik nafas lega, timbul pula musibah lain apabila Zaquan dan Ayu mencari pasal hingga kami bergaduh menerusi Twitter. Saya pelik kenapa Zaquan naik hantu apabila saya cakap ‘tak kisah mak mentua sayang atau tidak’, itu perbualan saya dengan peminat. Saya tidak menyentuh sesiapa pun, jauh sekali mahu memburukkan mentua. Tapi, Zaquan tiba-tiba menyampuk dalam Twitternya ‘memang tak kisah mak mentua tak sayang sebab rumah mak mentua pun tidak pernah balik. Jangan cari pasal la… Makin lama makin melampau’.

Saya rasa maruah saya seperti dipijak-pijak. Apabila saya membongkar rahsia bersama seorang wanita sebelum berkahwin dulu, dia mendakwa saya menyebarkan fitnah. Seperti mana mengaibkan saya, dia juga tidak akan terlepas daripada dimalukan. Fitnah atau sebaliknya, saya rasa Zaquan dan adik beradiknya tahu. Saya akui tidak pernah berbaik jauh sekali nak bercakap dengan Zaquan mahupun Ayu. Saya tidak faham kenapa Zaquan menggunakan Twitter untuk menyerang saya. Kalau tidak berpuas hati, kenapa tidak menghantar SMS? Zaquan seolah-olah membuka pekung di dada. Secara tidak langsung mengheret keluarganya sekali dalam pertelingkahan ini. Orang luar menilai baik keluarga kami. Tapi saya nak menegaskan saya tidak memulakannya.

Yang penting, Rita Rudaini tidak menuduh sembarangan apabila CCTV menjadi saksi kehadiran Zaquan dan Ayu Raudhah untuk membantu Aidil mengangkut barang-barangnya termasuk motosikal. Dan Rita melahirkan rasa kekecewaannya kerana campur tangan daripada Zaquan dan Ayu di dalam hal rumahtangganya:-

Sampai tahap itu Zaquan dan Ayu mahu melihat kemusnahan rumah tangga saya. Mereka tidak fikir, Aidil meninggalkan anak-anak yang masih kecil? Sanggup mereka nak memutuskan kasih sayang bapa dan anak-anak. Mereka tidak seharusnya campur tangan, Aidil sudah cukup matang dan boleh berfikir baik buru tindakannya. Saya kesal, perbuatan Zaquan dan Ayu menjadi batu api dalam menghuru-harakan rumah tangga saya.

 

berikut kenyataan rita rudaini berkaitan isu rumah tangga dengan aidil zafuan yang dilihat semakin goyah dengan campur tangan adik kembar dan iparnya ayu raudhah.

Jujurnya, saya sudah letih, saya tidak kisah lagi apa yang berlaku selepas ini. Syukur jika jodoh antara saya dan Aidil masih panjang, jika berlaku sebaliknya, saya pasrah. Saya hanya ingin membesarkan anak-anak dengan didikan sempurna. Biarlah saya susah asalkan anak-anak bahagia.

cerita ayu raudhah ni buatkan saya terfikir, apahal lah die ni meyebok kat masalah keluarga si laki die tu. adik dengan akak kandong sama je.suka jadi perhatian media.

2 Comments

  1. masalah rumahtangga ni perlu diselesaikan dgn fikiran waras,zafuan sepatutnya fikir dari dulu mase bercinta dgn rita,,,,kenape mase tu nak juga nikah dgn rita dan abaikan pendapat keluarga.sebab apa??? sebab sayang kan c rita…so sekarang ni? zafuan makin lama makin TUA ,patut lebih matang fikiran tu anak pun dah 2 orang…tak fikir ke? yang dok temakan hasutan adik ngko tu wat ape? bukan anak dia yang sia2,tp darah daging kau….renung2kanlah……

  2. masalah rumahtangga ni perlu diselesaikan dgn fikiran waras,zafuan sepatutnya fikir dari dulu mase bercinta dgn rita,,,,kenape mase tu nak juga nikah dgn rita dan abaikan pendapat keluarga.sebab apa??? sebab sayang kan c rita…so sekarang ni? zaquan makin lama makin TUA ,patut lebih matang fikiran tu anak pun dah 2 orang…tak fikir ke? yang dok temakan hasutan adik ngko tu wat ape? bukan anak dia yang sia2,tp darah daging kau….renung2kanlah……

Leave A Reply